Heel wat ondernemingen willen graag starten met Adwords campagnes. Een van de eerste vragen waar ze een antwoord op willen, is: ‘hoeveel kost dat‘?

De kostprijs van een Adwords campagne bestaat uit twee componenten:

  1. Het advertentiebudget.
  2. De beheerskosten.

Het advertentiebudget is simpelweg de kostprijs die Google aanrekent voor de bezoekers. Hiervoor kan u een limiet ingeven. Stel dat u een maximum CPC-bod van € 1 voor uw advertenties heeft ingesteld, dan is dit het hoogste bedrag dat u betaalt wanneer een potentiële klant op uw advertentie klikt. Dit advertentiebudget is vrij te bepalen, waardoor u een bedrag kan kiezen waarbij u zich comfortabel voelt – of dat nu €150 per maand is of €800. Desalniettemin kunnen wij op basis van uw advertentiedoelstellingen suggesties geven omtrent dit advertentiebudget.

De beheerskosten moeten ook bij de kostprijs van Adwords gerekend worden. Het beheer van uw campagnes omvat volgende werkzaamheden:

  • Optimalisatie van de campagne, waarbij we de keywordlijst bijwerken, A/B testen uitvoeren, landingspagina’s bijsturen, enz. Zo wordt uw budget beter benut.
  • Maandelijkse rapportage, waarbij we een overzicht geven van de prestaties, de aanpassingen van de vorige maand en suggesties voor verbeteringen.

Deze beheerskost is afhankelijk van het aantal advertentiegroepen.

Niet enkel voor grote bedrijven

Adverteren in de zoekresultaten is niet enkel weggelegd voor grote bedrijven. De kostprijs van Adwords hoeft geen duizenden euro’s per maand te bedragen. Ook voor kleine ondernemingen, met een beperkt marketingbudget, zijn campagnes mogelijk.

Benieuwd wat een op maat gemaakte Adwords campagne kost? Contacteer ons voor meer informatie.

Leave a Comment