ONLINE ADVERTEREN.

Adwords: de meest efficiënte vorm van adverteren online.

Online adverteren via Adwords

Adwords is het online advertentieplatform van zoekgigant Google. Het wordt gebruikt om bedrijven te laten adverteren op basis van zoektermen van gebruikers. U kiest zelf voor welke zoektermen uw advertentie moet verschijnen. Zo kan u uw doelgroep op een erg efficiënte manier bereiken.

positie van adwords in de zoekresultaten

Boven & onder

Online adverteren met Google Adwords zet uw onderneming in de schijnwerper. Uw advertenties worden namelijk getoond boven en onder de natuurlijke zoekresultaten – een prima plek om uw producten of diensten te promoten. U herkent deze gesponsorde zoekresultaten aan het gele ‘Ad’ symbool.

HOE WORDT DEZE POSITIE BEPAALD?

De Ad Rank bepaalt de positie van uw advertentie. Ze bestaat uit de max. prijs die u wil betalen voor een bezoeker en de Quality Score van een advertentie. Deze Quality Score is een score van 1 tot 10 die bepaalt hoe relevant uw advertentie is. Des te hoger deze score, des te minder u betaalt voor een bezoeker. Door een campagne te optimaliseren kan u dus meer bezoekers voor hetzelfde advertentiebudget aantrekken.

Online bannering

Adwords biedt ook display-advertenties aan. Er kunnen bijvoorbeeld banners getoond worden op websites die het Google Adsense programma gebruiken. Deze websites kunnen handmatig geselecteerd worden, of automatisch samengesteld worden op basis van onderwerpen.

REMARKETING

Verder is er nog Remarketing, waarbij advertenties aangepast worden aan de webgeschiedenis van gebruikers. Deze advertentietechniek trekt geen nieuwe bezoekers aan, maar probeert bestaande bezoekers terug te halen.

adwords remarketing

De voordelen van Adwords

01.

DOELGERICHT ADVERTEREN

U kiest zelf voor welke termen uw advertentie getoond wordt. Hierdoor bereikt u enkel bezoekers die geïnteresseerd zijn in uw product of dienst. Het is ook mogelijk om keywords te selecteren waarvoor een advertentie niet mag verschijnen. U heeft dus volledige controle over de visibiliteit van uw campagne.

02.

GEEN BUDGETVERSPILLING

U betaalt wat u verbruikt. Google Adwords gebruikt immers een cost-per-click model waardoor u enkel betaalt indien iemand op de advertentie klikt. Er kan zelfs een maximum dagbudget vastgesteld worden (bijvoorbeeld €10/dag) waardoor er volledige controle is over het budget.

03.

LOKALE CAMPAGNES

Online adverteren in een bepaalde provincie of streek? Dat is mogelijk met Adwords. U bepaalt zelf de regio van uw campagnes (land, provincie, stad/drop, straal) waardoor enkel consumenten in dit gebied uw advertenties te zien krijgen.

04.

TIMING

Wilt u uw campagnes offline halen tijdens de sluitingsuren? Of zou u graag op bepaalde dagen uw advertentie extra in de verf zetten? Met de dynamische online advertenties van Google Adwords kan u zelf een tijdschema opstellen. Want zoals u weet; de timing is vaak van cruciaal belang om klanten aan te trekken.

05.

ALLES IS MEETBAAR

Het grote voordeel van online adverteren is de transparantie. U weet exact hoeveel mensen uw advertentie gezien hebben, hoeveel er op geklikt hebben, welke zoektermen voor de meeste conversies zorgen… Met deze waardevolle informatie kunnen we uw campagnes bijsturen en optimaliseren.

06.

ALLE TOESTELLEN

Online adverteren is niet langer voorbehouden voor desktops of laptops. In de mobiele wereld van nu bereikt u de meeste klanten door op elk apparaat te adverteren. Uw campagnes verschijnen dus ook op tablets en smartphones.

Maak nu een afspraak

We helpen u graag bij het opzetten en beheer van uw Adwords campagnes.

of