Zoekmachine adverteren

Online adverteren met Google Ads

Toon advertenties in de zoekresultaten wanneer je doelgroep op zoek gaat naar jouw producten of diensten. 

Adverteren in Google

Zoekmachine optimalisatie zorgt dat jouw website verschijnt voor de juiste zoektermen. Maar dat neemt wat tijd in beslag.

Ondernemingen die sneller resultaat willen, kunnen online adverteren in Google. Via Google Ads verschijnt jouw advertentie in de zoekresultaten. Je kiest zelf welke termen hiervoor in aanmerking komen. Bovendien betaal je enkel wanneer iemand op de advertentie klikt.

adverteren in google
adverteren via google ads

Complete controle

Weinig advertentieplatformen bieden zoveel controle als Google Ads. Je bepaald zelf…

Voor welke zoektermen je advertentie verschijnt
In welke regio (land, provincie, gemeentes...)
Enkel mobiel of ook op tablets en desktops
Op welk moment (bv. gekoppeld aan openingstijden)

Het Google Ads netwerk is groter dan de zoekresultaten

Google Ads heeft naast het Search Network (voor advertenties in de zoekresultaten) nog een heleboel andere advertentienetwerken:

Display ads

Met display advertenties promoot je jouw producten of diensten met banners en andere visuele advertenties op externe sites.

display ads

Shopping ads

Zet je producten in de schijnwerpers door hun foto en prijs te tonen in de zoekresultaten of het shopping tabblad.

shopping ads

YouTube ads

Bereik potentiële klanten terwijl ze iets zoeken of bekijken op YouTube. Maak van kijkers klanten, tegen elk gewenst budget. 

youtube ads

App ads

Bereik meer mensen die interesse hebben in apps zoals die van jou op onder andere Google Search, YouTube en Play.

app ads

Discovery ads

Discovery advertenties zorgen voor meer acties van mensen die op zoek zijn naar inspiratie terwijl ze door feeds over hun favoriete interesses scrollen.

discovery ads

Local ads

Je advertenties worden weergegeven aan klanten in jouw regio, bijvoorbeeld een straal van 30 km rond je toonzaal.

lokale advertenties

6 Redenen om via Google Ads te adverteren

Google Ads is een van de meest interessante online advertentiekanalen omwille van deze 6 redenen:

Gericht

Je kiest zelf op welke termen je adverteert. Zo ben je zeker dat men interesse heeft in jouw producten of diensten. Zijn bepaalde woorden niet relevant? Dan sluiten we die uit.

Budgetvriendelijk

Google Ads gebruikt een cost-per-click model. Google rekent enkel een vergoeding aan wanneer iemand op de advertentie klikt en je website bezoekt. Kortom; je betaalt enkel voor resultaat.

Budgetcontrole

Hoeveel wil jij maximaal spenderen per maand? €500, €1000, €5000...? Je kan een limiet zetten op het te spenderen bedrag.

Wereldwijd of lokaal

Bereik potentiële klanten op loopafstand van je bedrijf of richt je campagnes op grotere regio’s of volledige landen. Je kan zelfs adverteren in meerdere talen.

Even pauze

Goed om te weten: je kan de campagnes op elk moment pauzeren of stoppen, zonder annuleringskosten.

Alles is meetbaar

Het grote voordeel van online adverteren is de transparantie. Met deze waardevolle informatie kunnen we campagnes bijsturen en optimaliseren.

Zo werkt het

Strategie

We starten met het bepalen van een advertentiestrategie. Wat zijn de doelstellingen? Hoe ziet onze doelgroep eruit? Welke netwerken zijn het beste geschikt?

Set-up

Nadien worden de Google Ads campagnes opgezet. Dit vraagt heel wat werk: zoektermen selecteren, ad copy schrijven, regio’s afbakenen, conversiemeting instellen…

Campaign management

Online campagnes opzetten is slechts de helft van het werk. Want van zodra alle advertenties lopen is er nog een optimalisatie nodig. Op deze manier haal je meer uit jouw budget; meer conversies voor minder geld. In het maandelijkse campaign management is ook een rapportering inbegrepen.

Vraag een Google Ads audit

Heb je reeds een lopende Google Ads campagne en wil je die laten nakijken door een expert? Bestel dan een SEA audit. Ik analyseer alle advertentiegroepen, stuur bij waar nodig en geef advies voor de toekomst.

Profielfoto 600x600

Maak een afspraak en bespreek jouw project

Maak een afspraak om samen de mogelijkheden te bespreken.
Zonder verdere verplichtingen.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je nog enkele veelgestelde vragen over adverteren in Google. Staat jouw antwoord er niet bij? Contacteer mij via kevin@fuseo.be.

Hebben gesponsorde zoekresultaten een invloed op SEO?

Nee, de organische zoekresultaten en Google Ads staan volledig los van elkaar. Adverteren op Google heeft dus geen invloed op jouw positie in de zoekresultaten. Daarvoor gebruik je zoekmachine optimalisatie.

Hoe bepaalt Google de positie van mijn advertentie?

Wie adverteert op Google, zal merken dat zijn/haar advertentie op verschillende plaatsen terechtkomt. Dat kan boven de organische zoekresultaten zijn, maar ook eronder. Soms sta je zelfs op pagina 2 of 3. De positie is afhankelijk van je cost-per-click (CPC) en kwaliteitsscore. De CPC is het max. dat je wil betalen per bezoeker, terwijl de kwaliteitsscore de relevantie van je campagne meet. Meer info >

Wat kost een Google Ads campagne?

Hoeveel budget je investeert, kies je helemaal zelf. Natuurlijk is er een verband tussen het budget en de resultaten. Wanneer je wil inspelen op een grote groep keywords met veel concurrentie in een brede regio, heb je natuurlijk meer budget nodig dan wanneer je een kleine lokale campagne opzet. Ik adviseer klanten steeds omtrent het ideale advertentiebudget.

Hoe adverteer ik op YouTube?

YouTube advertenties worden beheerd via Google Ads. Om een YouTube campagne te starten, heb je uiteraard een passende video nodig. De targeting gebeurt op basis van locatie, leeftijd, onderwerpen… of remarketing.

Zijn advertenties in apps mogelijk?

Ja, Google Ads laat je ook toe om te adverteren in smartphone apps. Dat is ideaal voor bedrijven die specifieke producten of diensten aanbieden.