Zoekmachine adverteren
Online adverteren met Google Ads
Toon advertenties in de zoekresultaten wanneer je doelgroep op zoek gaat naar jouw producten of diensten.
Adverteren in Google
Zoekmachine optimalisatie zorgt dat jouw website verschijnt voor de juiste zoektermen. Maar dat neemt wat tijd in beslag.
Ondernemingen die sneller resultaat willen, kunnen online adverteren in Google. Via Google Ads verschijnt jouw advertentie in de zoekresultaten. Je kiest zelf welke termen hiervoor in aanmerking komen. Bovendien betaal je enkel wanneer iemand op de advertentie klikt.


Complete controle
Weinig advertentieplatformen bieden zoveel controle als Google Ads. Je bepaald zelf…
Voor welke zoektermen je advertentie verschijnt
In welke regio (land, provincie, gemeentes...)
Enkel mobiel of ook op tablets en desktops
Op welk moment (bv. gekoppeld aan openingstijden)
Het Google Ads netwerk is groter dan de zoekresultaten
Google Ads heeft naast het Search Network (voor advertenties in de zoekresultaten) nog een heleboel andere advertentienetwerken:
Display ads
Met display advertenties promoot je jouw producten of diensten met banners en andere visuele advertenties op externe sites.

Shopping ads
Zet je producten in de schijnwerpers door hun foto en prijs te tonen in de zoekresultaten of het shopping tabblad.

YouTube ads
Bereik potentiële klanten terwijl ze iets zoeken of bekijken op YouTube. Maak van kijkers klanten, tegen elk gewenst budget.

App ads
Bereik meer mensen die interesse hebben in apps zoals die van jou op onder andere Google Search, YouTube en Play.

Discovery ads
Discovery advertenties zorgen voor meer acties van mensen die op zoek zijn naar inspiratie terwijl ze door feeds over hun favoriete interesses scrollen.

Local ads
Je advertenties worden weergegeven aan klanten in jouw regio, bijvoorbeeld een straal van 30 km rond je toonzaal.

6 Redenen om via Google Ads te adverteren
Google Ads is een van de meest interessante online advertentiekanalen omwille van deze 6 redenen:
Gericht
Je kiest zelf op welke termen je adverteert. Zo ben je zeker dat men interesse heeft in jouw producten of diensten. Zijn bepaalde woorden niet relevant? Dan sluiten we die uit.
Budgetvriendelijk
Google Ads gebruikt een cost-per-click model. Google rekent enkel een vergoeding aan wanneer iemand op de advertentie klikt en je website bezoekt. Kortom; je betaalt enkel voor resultaat.
Budgetcontrole
Hoeveel wil jij maximaal spenderen per maand? €500, €1000, €5000...? Je kan een limiet zetten op het te spenderen bedrag.
Wereldwijd of lokaal
Bereik potentiële klanten op loopafstand van je bedrijf of richt je campagnes op grotere regio’s of volledige landen. Je kan zelfs adverteren in meerdere talen.
Even pauze
Goed om te weten: je kan de campagnes op elk moment pauzeren of stoppen, zonder annuleringskosten.
Alles is meetbaar
Het grote voordeel van online adverteren is de transparantie. Met deze waardevolle informatie kunnen we campagnes bijsturen en optimaliseren.
Zo werkt het
Strategie
Set-up
Campaign management
Vraag een Google Ads audit
Heb je reeds een lopende Google Ads campagne en wil je die laten nakijken door een expert? Bestel dan een SEA audit. Ik analyseer alle advertentiegroepen, stuur bij waar nodig en geef advies voor de toekomst.


Maak een afspraak en bespreek jouw project
Maak een afspraak om samen de mogelijkheden te bespreken.
Zonder verdere verplichtingen.
Veelgestelde vragen
Hieronder vind je nog enkele veelgestelde vragen over adverteren in Google. Staat jouw antwoord er niet bij? Contacteer mij via kevin@fuseo.be.
Hebben gesponsorde zoekresultaten een invloed op SEO?
Nee, de organische zoekresultaten en Google Ads staan volledig los van elkaar. Adverteren op Google heeft dus geen invloed op jouw positie in de zoekresultaten. Daarvoor gebruik je zoekmachine optimalisatie.
Hoe bepaalt Google de positie van mijn advertentie?
Wie adverteert op Google, zal merken dat zijn/haar advertentie op verschillende plaatsen terechtkomt. Dat kan boven de organische zoekresultaten zijn, maar ook eronder. Soms sta je zelfs op pagina 2 of 3. De positie is afhankelijk van je cost-per-click (CPC) en kwaliteitsscore. De CPC is het max. dat je wil betalen per bezoeker, terwijl de kwaliteitsscore de relevantie van je campagne meet. Meer info >
Wat kost een Google Ads campagne?
Hoeveel budget je investeert, kies je helemaal zelf. Natuurlijk is er een verband tussen het budget en de resultaten. Wanneer je wil inspelen op een grote groep keywords met veel concurrentie in een brede regio, heb je natuurlijk meer budget nodig dan wanneer je een kleine lokale campagne opzet. Ik adviseer klanten steeds omtrent het ideale advertentiebudget.
Hoe adverteer ik op YouTube?
YouTube advertenties worden beheerd via Google Ads. Om een YouTube campagne te starten, heb je uiteraard een passende video nodig. De targeting gebeurt op basis van locatie, leeftijd, onderwerpen… of remarketing.
Zijn advertenties in apps mogelijk?
Ja, Google Ads laat je ook toe om te adverteren in smartphone apps. Dat is ideaal voor bedrijven die specifieke producten of diensten aanbieden.