Zoekmachine optimalisatie

Scoor hoog in Google met behulp van SEO

Iedereen wil hoog in Google komen. Via zoekmachine optimalisatie bereik je topposities, en dus ook meer potentiële klanten.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) is een reeks van technieken om een web pagina zo hoog mogelijk te laten scoren in de organische zoekresultaten.

De organische zoekresultaten zijn de 10 links die je te zien krijgt na een zoekopdracht. Die zijn gratis. Je betaalt niets wanneer een bezoeker hierop klikt (i.t.t. de gesponsorde zoekresultaten).

Dit is een gesponsord zoekresultaat via Google Ads. Je krijgt een betere positie door je kwaliteitsscore en budget te optimaliseren.

Dit is een gesponsord zoekresultaat via Google Ads. Je krijgt een betere positie door je kwaliteitsscore en budget te optimaliseren.

Waarom moet je jouw website optimaliseren voor zoekmachines?

Hogere posities

Met SEO scoort jouw website hoger voor de zoekopdrachten van je doelgroep. Dat is belangrijk, want tegenwoordig zoekt ruim 60% van alle consumenten online informatie op voor een aankoop. 

Meer bezoekers

Uit onderzoeken blijkt dat het zoekresultaat op de eerste positie gemiddeld 34% van alle clicks krijgt, terwijl dit op de tiende plaats daalt naar amper 4%. Een hogere positie in Google staat dus gelijk aan meer bezoekers.

Meer omzet

Extra bezoekers zorgen voor meer inkomsten – in jouw webshop of traditionele winkel. Zoekmachine optimalisatie heeft dus een directe invloed op de omzet van je onderneming.

Maar hoog scoren in Google is moeilijker dan je denkt.

Google houdt rekening met 200+ factoren.

Dit wil zeggen dat er meer dan 200 factoren bepalen of jouw pagina op de 1e plaats staat, of dieper in de zoekresultaten.

Stop met zwoegen en spendeer je SEO uit aan Fuseo.

Profiteer van een complete SEO-oplossing.

Je hoeft geen talloze uren te spenderen aan het beheersen van alle vaardigheden om je website te optimaliseren voor zoekmachines – al wat je nodig hebt is Fuseo!

Ik zorg voor:

Een totaaloplossing voor de 3 soorten zoekmachine optimalisatie

1. On-page SEO

Eerst wordt er gekeken naar de huidige inhoud van de website. Zijn er bepaalde zoektermen die niet aangesproken worden? Ontbreekt er belangrijke content? Hoe zit het met interne links? Ook aan de user experience wordt gedacht.

2. Technische SEO

Kan jouw website makkelijk door zoekmachines geanalyseerd worden? Zijn de nodige tags aanwezig? Kan de laadsnelheid beter? Ook de technische opbouw speelt een rol.

3. Link building

Externe factoren worden vaak vergeten, hoewel ze enorm belangrijk zijn. Zoekmachines als Google houden rekening met het aantal links naar een website om een autoriteit toe te kennen. Meer links zorgt voor een hogere positie.

Zo kan ik jou helpen

Elke onderneming is uniek. Daarom vraagt elke website een andere aanpak. SEO is dus steeds maatwerk.

Er zijn verschillende mogelijkheden op het vlak van zoekmachine optimalisatie, gaande van een eenmalige analyse tot een volledige uitbesteding van alle werkzaamheden. Zo is er een passende oplossing voor elk type onderneming of vereniging.

SEO-audit

Een SEO-audit is een eenmalige analyse van de volledige website. Je ontvangt een uitgebreid rapport met een gedetailleerde omschrijving van de aanpassingen die nodig zijn om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines. Met deze stap-voor-stap instructies kan je webmaster zelf aan de slag om je online concurrentiekracht te vergroten.

Volledige uitbesteding

Geen zin om tijd te spenderen aan zoekmachine optimalisatie. Spendeert je liever jouw volle aandacht aan je core business? Besteed dan alle SEO werkzaamheden uit. Ik zorg voor een inhoudelijke en technische optimalisatie van de website, inclusief link building. Eventueel kan ook content marketing aan dit pakket toegevoegd worden.

SEO-opleiding

Wil je jouw werknemers alle trucjes van zoekmachine optimalisatie leren? Dan is de SEO opleiding een uitstekende keuze. Tijdens deze sessie (halve of volledige dag) worden alle aspecten van de optimalisatie van een website besproken. Deze opleiding wordt steeds op maat gemaakt van de onderneming.

Consulting

Zoekmachine optimalisatie roept heel wat vragen op. Dan is het nuttig om even de hulp van een expert in te schakelen. Als SEO consultant denk ik mee na over de ideale strategie en help ik bij het oplossen van complexe problemen. Kleine vragen of grote uitdagingen; ik sta voor jou klaar.

Profielfoto 600x600

Maak een afspraak en bespreek jouw project

Maak een afspraak om samen de mogelijkheden te bespreken.
Zonder verdere verplichtingen.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je nog enkele veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie. Staat jouw antwoord er niet bij? Contacteer mij via kevin@fuseo.be.

Wanneer zal ik resultaten zien?

Een vraag die ik regelmatig krijg: “wanneer zie ik effect van mijn zoekmachine optimalisatie?” Omdat SEO een arbeidsintensief proces is, duurt het enige tijd voordat de eerste resultaten zichtbaar zijn. Bovendien hebben zoekmachines tijd nodig om alle aanpassingen op te pikken. En vergeet niet dat ook de concurrentie niet blijft stilstaan. De eerste SEO resultaten zijn zichtbaar na 4 à 6 maanden.

Heeft een Google Ads campagne een invloed op mijn positie?

Nee, SEA-campagnes (via Google Ads) hebben geen invloed op de zoekresultaten. Beide netwerken staan los van elkaar. Dat geldt ook voor het aantal shares op Facebook, Linkedin, Instagram…

Hoeveel kost zoekmachine optimalisatie?

De kostprijs van zoekmachine optimalisatie verschilt van project tot project. Een kleine statische site of een uitgebreide webshop: iedere website heeft haar eigen noden. Bovendien speelt de concurrentiegraad (en jouw achterstand/voorsprong) een grote rol. Daarom is het onmogelijk om vaste SEO optimalisatie prijzen te communiceren. Het is immers maatwerk. Graag een prijs voor jouw project? Ik maak graag een op maat gemaakte offerte om jouw website meer bezoekers te bezorgen. 

Kan ik dit zelf doen?

Ja, er zijn heel wat zaken die je zelf kan doen. Dankzij de SEO-opleidingen kan je zelf aan de slag om een website of webshop te optimaliseren.

Hoelang duurt SEO?

Zoekmachine optimalisatie is een voortdurend proces van analyseren, aanpassen en controleren. De inhoud van de website wordt afgestemd op jouw doelgroep, technische fouten worden opgelost, er wordt aan link building gedaan, enz. Bovendien durven de spelregels wel eens te veranderen. Een goede SEO firma is op de hoogte van de nieuwste trends en best practices om snel in te spelen op de nieuwste ontwikkelingen. Tenslotte blijft de concurrentie ook niet stilstaan. Je merkt het meteen: er is heel wat werk aan de winkel. Daarom is zoekmachine optimalisatie geen eenmalige investering.

Is SEO voor Bing belangrijk?

Google is veruit de grootste zoekmachine in België. Bing komt op de tweede plaats. Vrijwel alle SEO-technieken die een positieve invloed hebben op Google, zijn ook goed voor Bing. Er moet dus geen onderscheid gemaakt worden tussen deze zoekmachines.

Waar vind ik meer informatie?

Meer weten over zoekmachine optimalisatie? Contacteer mij via de contactpagina. Ik help jou graag verder. Ook onderstaande website kunnen al wat meer informatie geven: